Vytvořené odpovědi
-
AutorPříspěvky
-
Olda S.Účastník
Minimální zaostřovací vzdálenost při ohnisku 18 mm je 30 cm, při ohnisku 55 mm to je 45 cm.
Olda S.ÚčastníkMzM > souhlas. Na 99% to bude stabilizace.
Olda S.ÚčastníkMožná jde o poruchu, ale pravděpodobně jste si to pouze zamknul. Je to ta páčka pod kruhovým ovladačem.
Olda S.ÚčastníkKdybych já stál před takovou volbou, volil bych 50/1,8.
Olda S.ÚčastníkObjektivy 24-70 jsou primárně určené pro plnoformátové aparáty. Váš foťák je formátu APS-C a na focení svatby by mu více slušel objektiv typu 17-50/2,8. S vaším rozpočtem si ho můžete dovolit.
Olda S.ÚčastníkJak oba aparáty fotí nevím, ale 77D bude mnohem lépe ovladatelný.
Olda S.ÚčastníkObjektiv 14-42 jsem neměl možnost vyzkoušet, mám 12-32 a jsem s ním zcela spokojen.
Olda S.ÚčastníkTen objektiv je určený pro formát APS-C, nasazovat ho na aparát FF není nejvhodnější řešení.
Olda S.ÚčastníkMikrofon přes USB na 100 % připojit nejde. S barvami zkuste radu Martina, tj. nastavit vyvážení bílé podle neutrální šedé tabulky, ale nevím zda tento foťák tuto volbu má. Pokud to nepomůže, je nutné zapátrat v hlubinách nastavení foťáku, u většiny přístrojů lze provádět jemné korekce barev.
Olda S.ÚčastníkMožnou alternativou by mohl být také Panasonic GX80.
Pokud jde o kvalitu snímků ze senzoru 4/3 odpovím takto: jsem majitelem poměrně slušné zrcadlovky formátu APS-C (Nikon D500). V prosinci jsem si koupil fotoaparát s čipem 4/3 (Panasonic GX9) a od té doby jsem zrcadlovku nepoužil.17.5.2019 v 14.55 odpověď na: Jaký je rozdíl mezi zrcadlovkami Canon EOS 5DS a Canon EOS 5DS R? #29373Olda S.ÚčastníkRozdíl je jediný. Verze R má jiný low-pass filtr, což by mělo zaručovat ostřejší snímky, ale může se vyskytnou moiré.
Olda S.ÚčastníkNikony údaj o pořadovém čísle snímku zapisují do EXIFu. Udělejte snímek a otevřete ho v Zoneru v modulu Správce, zvolte „info o snímku“, mezi zobrazenými údaji je uvedeno také ID. Jeho hodnota odpovídá celkovému počtu expozic.
Olda S.ÚčastníkO objektiv starost nemějte, ten bude fotit stejně dobře i v místnosti kde je málo světla. V tomto případě jde o to, jak se s tím vyrovná foťák. Je jasné, že při vyšší citlivosti tam bude více šumu. Já fotím s GX9 a se šumem do ISO 1600 nemám problém, jak je na tom se šumem GX80 netuším.
Panasonic LX15 neznám, světelnost vypadá zajímavě, ale má oproti GX80 pouze jednopalcový čip, navíc s vyšším rozlišením, u této kombinace se dá teoreticky předpokládat vyšší šum.
Volba záleží na vás, pro GX80 mluví větší čip, hledáček a možnost výměny objektivů, pro LX15 pouze ta světelnost.
Olda S.ÚčastníkPokud tím základním objektivem bude Panasonic 12-32/3,5-5,6, tak budete s kvalitou kresby určitě spokojen. Pokud vás časem nezačne omezovat jeho světelnost a malý ohniskový rozsah, tak nebudete nucen kupovat jiný objektiv. Ten objektiv mám na Panasonicu GX9 a jsem s jeho optickou kvalitou nadmíru spokojen.
Olda S.ÚčastníkDobrá, zopakuji to tedy ještě jednou: DPI je záležitostí tisku. Jeho nastavení ve foťáku nemá žádný význam a ve foťáku nijak nastavit nejde!
Olda S.ÚčastníkNikon D7200 – doprodej za ceny okolo 17000.
Olda S.ÚčastníkPokud rozumíte a chápete jak je to s DPI, pak váš dotaz o jeho nastavení ve foťáku postrádá smysl. DPI je záležitostí tisku. Jeho nastavení ve foťáku nemá žádný význam a nijak nastavit nejde.
Olda S.ÚčastníkMusí to nutně být kompakt? Za necelých 8000 si můžeš koupit bezzrcadlovku Panasonic GF7. Podívej se třeba sem https://www.megapixel.cz/panasonic-lumix-dmc-gf7-12-32-mm-cerny?v=3251
Olda S.ÚčastníkTo je chyba expozice, objektiv je v tom nevinně.
Olda S.ÚčastníkStačí pořídit jeden kvalitní filtr podle objektivu s nejširším průměrem. K ostatním objektivům dokoupit redukční kroužky (step up ring).
Olda S.ÚčastníkOlda S.ÚčastníkŽádná barevná žárovka pro prohlížení filmů neexistuje. I kdyby nakrásně taková žárovka existovala, nic bys na nevyvolaném filmu neviděl!
Jakýmkoliv osvitem bude film zničen. Červená žárovka je určená pro práci s fotografickými papíry.Olda S.ÚčastníkTěžká otázka. Jsou to foťáky zcela rozdílných tříd a vzájemně porovnávat asi dost dobře nejdou. Zvažte k čemu je hodláte využívat. Ojetého EOSu 7D bych se vůbec nebál, 37000 exp. je zhruba čtvrtina jeho životnosti. Pokud bylo s foťákem „rozumně“ nakládáno, měl by být jako nový.
3.1.2019 v 17.10 odpověď na: Panasonic DMC-G7 – při každém vložení baterie žádá nastavení času #22432Olda S.ÚčastníkJe to sice dost otravné, ale žít se s tím dá. Pokud vše ostatní funguje správně, nechal bych to být.
Olda S.ÚčastníkPro zvýraznění povrchů a textur by bylo nevhodnější světlo odrážet stříbrným deštníkem. Softbox dává světlo měkčí, ale zase se mnohem lépe směřuje.
Pro fotografování minerálů používám podobnou sadu jako je zde – https://www.phototools.cz/produkt/dve-trvala-svetla-daylight-et40-softbox-40×40-stativ-zarivkaOlda S.ÚčastníkS výběrem konkrétního foťáku neporadím, v podstatě by mohl stačit libovolný soudobý aparát (např. něco ve stylu Canon EOS 200D nebo Nikon D3500). Pro seriózní práci bude nezbytný makro objektiv, stativ a nějaké to svícení.
Olda S.ÚčastníkNikon D7200 rozhodně není pouze předražená D5600, je to výbavou i mechanickým provedení foťák úplně jiné třídy.
Pokud bych hledal foťák na sport, volil bych buď Nikon D7200 nebo Canon EOS 80D. Canon EOS77D mate svým číselným označením, do řady EOS70-80 vůbec nepatří, je to spíš lépe vybavený ekvivalent Nikonu D5600.Pokud jde o objektiv 70-200/4, tak Nikon bohužel nenabízí cenově srovnatelnou alternativu obdobného objektivu od Canonu (Nikon cca 32 000, Canon 14000).
Olda S.ÚčastníkDnešní levné foťáky rozhodně nejsou šizené na kvalitě. Jsou šizené na výbavě a na technických parametrech. Pokud si pořídíte např. starý Nikon D7000, tak dostanete bytelný foťák nebušený funkcemi, ale určitě nebude dělat kvalitnější fotky než nový Nikon D 3500 nebo Canon EOS D200.
Olda S.ÚčastníkPrimárním účelem šedé tabulky je korektní nastavení expozice. Pokud potřebuji přesně vyvážit bílou, vyfotím si nejprve v daném světle šedou tabulku. Při úpravě fotek nastavím fotkám WB podle hodnoty nabrané z tabulky na první fotce. Při focení do RAWu se jedná o zcela spolehlivý způsob.
Olda S.ÚčastníkPokud jde o objektivy, je to bez problému, všechny výše uvedené Nikony mají stejný bajonet a pasují na ně stejné objektivy. Pokud jde o foťák, kdybych si já vybíral APS-C aparát pro portrét, tak bych asi sáhnul po D5500 nebo 5600. Fotí skvěle, výbavou jsou na tom lépe než řada D3xxx, oproti řadě D7xxx jim sice řada funkcí chybí, ale ty jsou pro focení portrétů zcela nepodstatné.
Olda S.ÚčastníkSony a7 neznám, nemám co říci, ale s Nikony D7000 a D7200 mám bohaté zkušenosti a porovnávat můžu. Pokud jde o ovladatelnost, tak starší model D7000 mi vyhovoval mnohem víc. Veškerá nastavení se prováděla pomocí tlačítek a všechny potřebné informace byly přehledně zobrazeny na horním displeji. Bohužel u modelu D7200 byl horní displej výrazně zredukován a řada věcí se musí nastavovat přes zadní LCD, což já bytostně nesnáším. Na druhou stranu musím říci, že D7200 má podstatně lepší ovládání funkce Auto ISO.
Starý D7000 byl pocitově bytelnější, D7200 působí v ruce více plastově (pouze subjektivní dojem). Pokud jde o kvalitu obrazu, tak D7200 je na tom výrazně lépe, další věcí, která je u D7200 mnohem lepší, je autofokus. Rychlost i spolehlivost ostření je u D7200 o třídu lepší, než u D7000.Olda S.ÚčastníkPodívejte se třeba na Sony RX100 III, je to „jenom“ kompakt, ale fotí opravdu dobře, je slušně vybaven a je opravdu malý. Nyní se stále prodává za cenu cca 13000.
Olda S.ÚčastníkSigma 17-70/2,8-4 je pouze průměrný objektiv, krátce jsem ho měl půjčený a vůbec ničím mě nezaujal. Naproti tomu Sigma 17-50/2,8 je skvělý základní univerzální objektiv s výborným poměrem cena/výkon. Mám ho řadu let a neměnil bych.
Pokud jde o 50/1,8, tak ten je krom portrétů také mimořádně vhodný pro fotografování plochých předloh, má výbornou ostrost a zcela minimální sférické zkreslení.Olda S.ÚčastníkPokud jde o řadu Nikon D7xxx, tak právě nyní se doprodává tělo Nikon D7200 za necelých 17 000, což je za tento aparát velmi zajímavá cena.
Olda S.ÚčastníkProdávající nemá pravdu. Nikon D3300 musí s tímto objektivem ostřit automaticky. Objektiv je rozbitý, nekupovat!
Olda S.ÚčastníkTen program neznám, ale obvykle se tyhle funkce skrývají pod názvy Clone, Remove spot, Smoothing apod.
Olda S.ÚčastníkPoměr stran snímače u tohoto foťáku není 4:3, nýbrž klasický zrcadlovkový 3:2. Pokud toužíte po snímku s jiným poměrem, ořízněte fotku v editoru.
Olda S.ÚčastníkŠirokoúhlý třeba levný a velmi dobře hodnocený Canon 10-18/4,5-5,6. Jako univerzál by mohl být třeba Canon EF-S 18-135mm f/3.5-5.6 IS USM.
Olda S.ÚčastníkK foťáku se vyjádřit nemůžu, ale o objektivu Sigma 17-50/2,8 jsem zde v minulosti již něco napsal: https://www.fotoguru.cz/fotoforum/tema/canon-100d-nebo-760d-a-jaky-objektiv/
Olda S.ÚčastníkPoměr cena výkon jasně hovoří pro model 200D, ale může se časem stát, že narazíš na limity tohohle foťáku. Model 77D je mnohem vyspělejší a tak rychle nezestárne.
Olda S.ÚčastníkJedná se o tentýž objektiv, ale Panasonic 12-32/3,5-5,6 stojí skoro stejně a je opticky minimálně o třídu výš.
Olda S.ÚčastníkMzM > to vlákno na Nikonclubu je 5 let staré. Ty výtky vůči objektivům Tokina se týkají tehdejších objektivů této značky, zejména historického skla 11-16/2,8. Dnešní situace je úplně jiná. Moderní Tokiny 11-20/2,8, 12-28/4 nebo 14-20/2 jsou o třídu výš.
Olda S.ÚčastníkAno, u D750 si s bokehem i s ISEM polepšíš. Je otázkou, zda při focení převážně krajiny, jsou to ty rozhodující parametry.
Olda S.ÚčastníkAno, objektivy původně určené k D70 budou i dnes pasovat i na D7500. Ale Nikon D7500 si zaslouží modernější objektivy, než byly v dobách D70.
Olda S.ÚčastníkVíce pixelů automaticky NEZARUČUJE kvalitnější snímky. Důležitější než samotné fyzické rozlišení čipu je jeho technologická pokročilost. Mám 2 aparáty stejné značky, ten novější (Nikon D500) má pouze 20MPix a fotí lépe, než jeho předchůdce s 24 MPix (Nikon D7200).
Olda S.ÚčastníkTamron 17-50/2,8 by mohl být na svatbu dobrou volbou. Měl jsem ho, ostří dost pomalu a je hlučný, opticky je výborný. Alternativou by mohla být i Sigma 17-50/2,8, ta je na tom opticky možná o kousek hůř než Tamron, ale ostří mnohem rychleji a hlavně tiše.
Správně použitý externí blesk bych tak kategoricky nezavrhoval. Jsou situace, kdy to bez něj skoro nejde.
Pokud by ses časem do fotografování svateb víc ponořil a zůstal u formátu APS-C, skončíš u objektivů Sigma 18-35/1,8 a posléze i Sigma 50-100/1,8. S těmito skly jsem odfotil celou řadu svateb a žádný jiný objektiv mi nikdy nechyběl.
Olda S.Účastník1. Dnes už ano
2. Ano
3. Většinou anoOlda S.Účastníkhttp://www.digineff.cz /clanek/canon/ canon-2000d
Olda S.ÚčastníkAleš – nemusí nutně mít mizernou světelnost. Panasonic FZ300 má konstantní světelnost 2,8 při ohniskovém rozsahu 4,5-108 mm.
Olda S.ÚčastníkSlušné fotky bývají v galerii na Megapixelu. Bohužel kvalitní zpětná vazba se tam vyskytuje málokdy. Většina komentářů je typu “ Super“, „Skvělé“ , „Líbí“. Pouze občas se tam objeví věcný komentář od člověka, který tomu rozumí. Pro mě bylo z hlediska zpětné vazby nejpřínosnější nahrávat fotky na Spice foto. Bohužel, tento web už nefunguje.
Olda S.ÚčastníkKdybych vybíral já, volil bych Nikon D5600, ty vymoženosti, které má Nikon D7200 navíc, se při focení krajiny nevyužijí. Za ušetřený peníz bych pořídil bytelný stativ. K Fuji se nemůžu vyjádřit, ale foťák je to hodně sympatický.
K ručnímu ostření – se širokáčem to při krajinářské fotografii není žádný zásadní problém (raději než na nekonečno ostři na hyperfokální vzdálenost).
Olda S.ÚčastníkPentaxisté se hádají, Nikonista se potutelně směje, ale zpět k prvotní otázce: mezi Canonem EOS 80D a Nikonem D7200 není žádný zásadní rozdíl. Oba jsou to foťáky stejného levelu. Pentax KP jsem nikdy v ruce nedržel, Pentax K3-II jsem měl půjčený jedno pozdní odpoledne během rodinného výletu do města Loket (doporučuji). Na tolik diskutovanou rychlost a výdrž baterek jsem ho nezkoušel, ale při běžném focení v babím létě se mi zdálo, že fotky z něj lezly možná lepší, než z mých Nikonů 7200 a 500. Prostě to měkké podzimní světlo mu vyloženě sedělo. Ale ten den byly naprosto výjimečné světelné podmínky, které nastávají maximálně jednou za deset let.
Olda S.ÚčastníkFotit budou oba stejně dobře. Canon má o pár užitečných funkcí navíc.
Olda S.ÚčastníkNabíjecí napětí akumulátoru BLC12 je 8,4V. Pokud powerbanka disponuje takovým výstupním napětím, asi by to bylo možné. Problémem může být nízký výstupní proud powerbanky.
Olda S.ÚčastníkAleš > ale jo, manuál klidně taky, proč ne? Nechtěl jsem to tazatelce komplikovat, ptá se na naprosté základy a poloautomatický režim jí určitě zjednoduší práci.
Olda S.ÚčastníkSprávce má pravdu. Neostrost je způsobena převzorkováním fotky pro různá rozlišení a různá zobrazovací zařízení. Je to známý problém galerií, do kterých se mohou nahrávat fotky v plné velikosti.
Olda S.ÚčastníkCanon 4000D.
Olda S.ÚčastníkJá bych při focení portrétu zvolil režim priority clony (u Canonu je označen Av), a nastavil bych to nejmenší clonové číslo, které daný objektiv dovoluje.
Olda S.ÚčastníkPředsádka se mi nikdy neosvědčila, výrazně zhoršuje kresbu. Na makro si pořiďte mezikroužky.
Olda S.ÚčastníkAno, tahle kombinace dává smysl.
Olda S.ÚčastníkZásadní rozdíl je v ovládání. Pokud přecházíš ze staré D90, může ti ovládání D5600 zpočátku působit potíže.
Olda S.ÚčastníkAno, u obou nabídek jsou stejné objektivy.
Olda S.ÚčastníkPevné sklo na cesty? Klidně ano, odfotil jsem celý karneval v Riu pouze s ním. Ale ohnisko 35 mm na APS-C je zbytečně dlouhé a poskytuje nudný úhel. Já fotím na 20 mm a i ta je na street a krajinu zbytečně dlouhá, uvažuji o ještě kratším pevném skle.
Olda S.ÚčastníkJak je tomu u Beirette nevím, ale měl jsem kdysi dávno (okolo roku 1975) foťáček Certo, který byl také na systém SL Pokud nebyly k mání originální SL kazety (a ony obvykle nebyly) musel se kinofilm v temné komoře stříhat na délku 60 cm a poté zavádět do kazet. Změna formátu snímku se prováděla mechanickým šoupátkem uvnitř fotoaparátu, musela se tedy udělat před vložením filmu a během focení už to nešlo změnit. Celkově je ten systém SL ( z německého Schnell Lade) k ničemu a žádné rychlé ládování nepřináší.
Pokud chceš fotit na kinofilm (chvályhodné) opatři si nějaký foťák na klasické kazety typu 135-36 nebo 135-24.
Olda S.ÚčastníkIndikace správného zaostření je v hledáčku vpravo dole. Červenání AF bodů s tím nijak nesouvisí, to má jiný význam.
Olda S.ÚčastníkAno, tato karta bude vhodná. Canon EOS100D podporuje všechny typy SD karet, tzn. SD, SDHC i SDXC.
Olda S.ÚčastníkTento objektiv je původně určen pro fotoaparát Pentacon Six. Tam půjde použít bez problémů, na všech ostatních tělech budete muset používat rozličné redukce či adaptéry.
Olda S.ÚčastníkPentax je na první pohled jasnou volbou. Je mnohem solidněji vyroben, snese drsnější zacházení. Má pokročilejší ovládání, kvalitnější hledáček, rychlejší závěrku a větší rychlost sériového snímání. Bohužel, deklarovaná výdrž akumulátoru POUHÝCH 400 snímků na jedno nabití, by mě asi od jeho nákupu odradila. To je v reportážní fotce zcela nepoužitelná hodnota.
Nikon má oproti Pentaxu pokročilejší systém autofokusu, ale deklarovaná vydrž akumulátoru je stejně tragická.Olda S.ÚčastníkCanon EF 85mm f/1,8 rozhodně není univerzální objektiv. Je to portrétní objektiv, který při focení krajin a architektury moc nevyužijete. Pokud hledáte univerzálnější objektiv, musíte uvažovat o zoomu. Podívejte se třeba na Sigmu nebo Tamron 17-50/2,8.
Olda S.ÚčastníkCanon 50D je skutečně foťák vyšší třídy, než chuďoučký Canon 1300D. Ergonometrie i technické parametry jsou na mnohem vyšší úrovni. Ale přece jenom, jde o aparát už 10 let starý, jeho koupi bych možná zvažoval pouze při výjimečně zajímavé ceně. Spíše bych doporučil přece jenom něco novějšího.
Olda S.ÚčastníkPentax K50 jsem nikdy v ruce nedržel, ale takové akční snímky, které zvládne Nikon D3300/3400 zvládne tento Pentax také. Pokud je pro vás prioritou odolné provedení, volte tedy Pentax.
Olda S.ÚčastníkBohužel, sport na 50m v různých světelných podmínkách a k tomu cenový limit 30 000 Kč, zde nevidím žádné smysluplné řešení.
Olda S.ÚčastníkNa focení památek a krajin bych z výše uvedených objektivů zvolil Canon EF-S 10-22mm f/3,5-4,5 USM.
Olda S.ÚčastníkObjektiv Nikon 18-105 jsem mnoho let měl. Na starém Nikonu D90 s rozlišením pouhých 12 MPx sloužil velmi dobře. Jak by si dnes rozuměl s dvojnásobným rozlišením Nikonu D5600 nevím, zde bych asi raději uvažoval o modernějším objektivu 18-140, ale s ním nemám vlastní zkušenost.
Olda S.ÚčastníkPro velké přiblížení je nutný objektiv s co nejdelší ohniskovou vzdáleností. Bohužel, ty opravdu dlouhé a světelné se cenově pohybují v mnohonásobcích ceny Canonu EOS 1200D.
Olda S.ÚčastníkPro rodinné focení je Canon 200D velmi vhodnou volbou. Pokud přesto pošilháváte po vyšším modelu, zkuste se raději než na 800D zaměřit na mnohem lépe vybavený 760D.
Olda S.ÚčastníkRozhodně mezikroužky! Všechny předsádky degradují (někdy i dost výrazně) kvalitu obrazu. S nákupem mezikroužků, třeba těchto: https://www.megapixel.cz/jjc-sada-mezikrouzku-12mm-20mm-36mm-pro-nikon?gclid=EAIaIQobChMI5vyD7teY2AIVRbobCh1o9A77EAQYBCABEgJW9fD_BwE zároveň začněte šetřit na nákup makroobjektivu.
Olda S.ÚčastníkOba typy objektivů mají stejnou optickou konstrukci, v optických vlastnostech by tedy neměl být žádný rozdíl. Tyto konkrétní objektivy osobně neznám, takže pouze obecně: objektivy s optickou stabilizací mají vyšší spotřebu energie a u některých modelů je stabilizátor trochu slyšet, ale nejde o žádné zásadní nevýhody.
Olda S.ÚčastníkU APS-C foťáků se crop faktorem musí násobit ohniska všech objektivů.
-
AutorPříspěvky